ایموکو

مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا، راهنمایی کامل 2024

مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا به دلیل مزایای بسیار عالی و شرایط ایده‌آل، یک تصمیم بسیار عالی به‌حساب می‌آید. برنامه‌نویس‌ها در کشور کانادا با فرصت‌های شغلی زیادی مواجه می‌شوند؛ اما درآمد آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در ادامه این مطلب به طور کامل مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد و اطلاعات کاملی درباره میزان درآمد، فرصت‌های شغلی، بهترین شهرها برای زندگی، شرایط مهاجرت، راه‌های مهاجرت و… به شما ارائه می‌کنیم.

مراحل مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا

مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، اصلی‌ترین مراحل برای برنامه‌نویس‌ها هستند:

انتخاب بهترین روش برای مهاجرت

در مرحله اول باید روش‌های مختلف مهاجرت به کانادا برای برنامه‌نویس‌ها را مورد بررسی قرار دهید. برای مهاجرت به کانادا و پیدا کردن کار در زمینه برنامه‌نویسی روش‌های مختلفی وجود دارند که در ادامه شما را با این روش‌ها آشنا می‌کنیم:

ارائه بدون نقص مدارک

برنامه‌نویس‌ها برای مهاجرت به کانادا و فعالیت در این کشور، باید مدارک بسیار مهمی مانند مدارک شناسایی، پاسپورت، رزومه، سابقه کاری و… که اداره مهاجرت کانادا تعیین کرده است را بدون هیچ نقصی ارائه کنند.

دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی

در قدم بعدی باید یک پیشنهاد شغلی برای حضور در کانادا دریافت کنید. داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی شانس شما برای مهاجرت را حسابی افزایش می‌دهد. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند اکسپرس اینتری، لینکدین و… استفاده کنید.

درخواست برای مجوز کار

هنگامی که یک پیشنهاد شغلی دارید، می‌توانید برای مجوز کار در کانادا اقدام کنید. انجام این کار به شما امکان می‌دهد تا زمانی که برای PR کانادا درخواست می‌دهید، به طور قانونی در کانادا کار کنید. همچنین برای درخواست مجوز کار، باید نامه پیشنهاد شغلی، مدارک تحصیلی و مدرک حمایت مالی خود را ارائه دهید.

درخواست برای اقامت دائم

در مرحله آخر باید بر اساس نوع برنامه‌ای که به کانادا مهاجرت کرده‌اید، برای دریافت اقامت دائم درخواست خود را ارائه کنید.

مهم‌ترین راه‌ها برای مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا

برای مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد که هریک از آن‌ها شرایط خاصی را در مقابل شما قرار می‌دهند. موارد زیر مهم‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای برنامه‌نویس‌ها هستند:

برنامه اکسپرس اینتری (Express entry)

اکسپرس اینتری (Express entry) یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا است، اما قبل از هر اقدامی باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل خود را ایجاد کنید و امتیازات لازم (حداقل 67 از 100) را بر اساس ملاک‌هایی که تعیین کرده‌اند، به دست بیاورید. همچنین باید بدانید که سه برنامه مهاجرتی زیر تحت سیستم اکسپرس اینتری هستند:

  • تجربه کانادایی (Canada experience class)
  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal skilled worker program)
  • برنامه تجارت فدرال (Federal skilled trades program)

برنامه نامزدهای استانی (Provincial Nominee Program)

برنامه نامزدهای استانی مانند سیستم اکسپرس اینتری است، اما با این تفاوت که این برنامه توسط دولت‌های استانی کانادا مدیریت می‌شود. در واقع هنگامی که در این برنامه شرک می‌کنید، باید در استانی مشغول فعالیت شوید که برای آن درخواست داده‌اید. بنابراین باید قبل از هر کاری شرایط استان‌های کانادا را بررسی کنید.

دریافت پیشنهاد شغلی (Job offer)

با اینکه مهاجرت به کانادا برای برنامه‌نویس‌ها ممکن است پیچیده باشد، اما داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای کانادایی این کار را بسیار آسان می‌کند.

دریافت (Work Permit)

دریافت Work Permit یا مجوز کار یکی دیگر از راه‌های مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا است. دولت کانادا سالانه حدود 50000 مجوز کار به کارگران خارجی ارائه می دهد. این مجوزهای کاری اغلب موقتی هستند و به متخصصان سراسر جهان اجازه می‌دهند تا برای مدت مشخصی در کانادا کار کنند.

بااین‌حال، اگر کارفرما به افرادی که دارای مجوز کار موقت هستند، کار دائمی پیشنهاد دهد، شما واجد شرایط درخواست اقامت دائم در کانادا از طریق جریان کارگران ماهر هستید.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا، یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا است. در حال حاضر بیشتر دانشگاه‌ها شرایط را برای پذیرش دانشجویان برنامه‌نویسی آماده کرده‌اند. توجه داشته باشید که شما با این روش امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل را خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا و قواینن و شرایط جدید کلیک کنید.

شرایط لازم برای مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا

برای مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا یک‌سری شرایط خاص تعیین کرده‌اند که حتماً باید قبل از آغاز فرایند مهاجرت، آن‌ها را بررسی کنید. این شرایط عبارت‌اند از:

  • تمامی افراد باید در آزمون‌های زبان انگلیسی نمره مناسب را اخذ کنند و تسلط کافی روی زبان انگلیسی را داشته باشند.
  • سن کار در کشور کانادا 18 سال است، اما درصورتی‌که کارفرما به نیروی کار نیاز داشته باشد، می‌تواند جاب آفر را برای افراد زیر 18 سال هم ارسال کند.
  • از طرف یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنید.
  • با آب‌وهوا و شرایط محل زندگی خود تطبیق‌پذیری راحتی داشته باشید.
  • تجربه و سوابق کاری شما در داخل رزومه مشخص باشد. برای پیدا کردن یک شغل پردرآمد باید رزومه بسیار خوبی ارائه کنید.
  • اگر بخواهید به همراه همسر خود به کانادا مهاجرت کنید، ایشان هم باید علاوه بر تسلط روی زبان انگلیسی، شرایط کاری و تحصیلی خوبی داشته باشد.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت برنامه‌نویس‌ها

زندگی در کانادا برای برنامه‌نویس‌ها به دلیل مزایای مختلفی مانند فرصت شغلی زیاد و درآمد بسیار عالی گزینه بسیار مناسبی است. اما در این بین یک‌سری از شهرهای کانادا به‌خاطر پیشرفت در حوزه فناوری و حضور استارتاپ‌های متنوع، بیشتر از پیش برای برنامه‌نویس‌ها مناسب‌تر هستند. شهرهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا به شمار می‌آیند:

  • تورنتو
  • ونکوور
  • مونترال
  • اتاوا

بهترین زبان برنامه‌نویسی در کانادا

برای اینکه بتوانید در کانادا شرایط بهتری را برای زندگی فراهم کنید، باید بدانید که در میان تمام زبان‌های برنامه‌نویسی، یک‌سری از آن‌ها محبوبیت و تقاضای بیشتری دارند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین زبان‌ برنامه‌نویسی در کانادا محسوب می‌شوند:

  • Java
  • Linux
  • JavaScript
  • SQL
  • Python
  • C#/.net
  • C/C++

بازار کار برنامه‌نویسی در کانادا

برنامه‌نویسی یکی از شغل‌های پرتقاضا در کانادا است که حقوق و دستمزد آن به نسبت بسیاری از حوزه‌ها بیشتر است. توسعه شرکت‌های فناوری در کانادا و ایجاد استارتاپ‌های بسیار زیاد در شهرهای مختلف کشور باعث می‌شود که برنامه‌نویسی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار بگیرد. بنابراین طبق پیش‌بینی‌هایی که انجام شده است. می‌توان گفت که در چند سال آینده بازار کار برنامه‌نویسی در کانادا برای متخصصان این حوزه حسابی داغ خواهد شد و فرصت‌های شغلی چند برابر می‌شوند.

بهترین گرایش‌های برنامه‌نویسی در کانادا

رشته برنامه‌نویسی شامل گرایش‌های مختلفی می‌شود که موارد زیر در کشور کانادا محبوبی و تقاضای بیشتری دارند:

  • Machine programming (برنامه‌نویسی ماشین)
  • Front End developer (توسعه‌دهنده فرانت اند)
  • Mobile programming (برنامه‌نویسی موبایل)
  • Business Systems Analyst (تحلیلگر سیستم‌های کسب‌وکار)
  • Data Analyst (تحلیلگر داده)
  • Programming analyzer (آنالیزگر برنامه‌نویسی)
  • Senior software engineer (مهندس ارشد نرم‌افزار)
  • IT Support (پشتیبانی فناوری اطلاعات)
  • Web Developer (توسعه‌دهنده وب)
  • Graphic Designer (طراح گرافیک)
  • full stack developer (توسعه‌دهنده فول استک)
  • Test Engineer (مهندس تست)
  • full stack developer (توسعه دهنده فول استک)

درآمد برنامه‌نویسی در کانادا

بازار کار برنامه‌نویسی اندروید در کانادا به‌مانند سایر گرایش‌های این حوزه به فاکتورها و عوامل مختلفی مانند سطح تحصیلات، استان محل زندگی، میزان سابقه کار و اعتبار شرکت موردنظر بستگی دارد. در ادامه درآمد برنامه‌نویسی در کانادا را بر اساس دو فاکتور مهم بررسی می‌کنیم:

میزان درآمد برنامه‌نویسی در بهترین شهرهای کانادا

درآمد برنامه‌نویس‌ها در شهرهای کانادا باهم فرق دارند. در جدول زیر حداقل و حداکثر درآمد آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

شهر کانادا حداقل درآمد (سالانه) حداکثر درآمد (سالانه)
تورنتو 51 هزار دلار کانادا 176  هزار دلار کانادا
کلگری 38  هزار دلار کانادا 170  هزار دلار کانادا
ونکوور 47  هزار دلار کانادا 175  هزار دلار کانادا
مونترال 37  هزار دلار کانادا 130  هزار دلار کانادا
اوتاوا 60  هزار دلار کانادا 220  هزار دلار کانادا
کبک 37  هزار دلار کانادا 125  هزار دلار کانادا
هالیفاکس 46  هزار دلار کانادا 120  هزار دلار کانادا
ادمونتون 37  هزار دلار کانادا 180  هزار دلار کانادا

میانگین حقوق برنامه‌نویس بر اساس تخصص و گرایش

هنگام مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا، باید توجه خاصی به نوع تخصص و گرایش آن داشت. در جدول زیر می‌توانید میانگین درآمد برنامه‌نویس‌ها را بر اساس گرایش و تخصص آن‌ها مشاهده کنید.

تخصص برنامه‌نویسی میانگین درآمد سالانه
توسعه‌دهنده فرانت اند 82 هزار دلار کانادا
تحلیلگر سیستم‌های کسب‌وکار 72 هزار دلار کانادا
تحلیلگر داده 76 هزار دلار کانادا
توسعه‌دهنده وب 67 هزار دلار کانادا
مهندس ارشد نرم‌افزار 102 هزار دلار کانادا
پشتیبان فناوری اطلاعات 49 هزار دلار کانادا
طراح گرافیک 58 هزار دلار کانادا
مهندسی تست 74 هزار دلار کانادا

آسان‌ترین راه برای مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا

تحصیل در کانادا یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای مهاجرت برنامه‌نویس به کانادا است. اما باید در این راه یک مشاور حرفه‌ای در کنار خود داشته باشید. ما در شرکت مهاجرت تحصیلی ایموکو بهترین مشاوران را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا در تمام مراحل مهاجرت در کنارتان باشند. اگر می‌خواهید از تخصص مشاوران ما استفاده کنید، کافی است فرم ارزیابی 360 را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس حاصل کنند.

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اسکرول به بالا